Et overbelastet dieselpartikelfilter er dyrt.
Udskiftning koster mange penge. Et nyt DPF kan koste mellem 1.000 € og 6.000 €. Udskiftning indebærer også et længere værkstedsbesøg, plus muligvis et dyrt erstatningskøretøj.
TUNAP-løsningen: Rengøring i stedet for udskiftning
- Giver kundetilfredshed
- DPF er hurtigt på arbejde igen
- DPF-rengøring kræver ikke dyr fjernelse
- Vores løsning er teknisk godkendt af førende producenter
- Enorme omkostningsbesparelser
- Forebyggende foranstaltninger, der holder dine kunder mobile på lang sigt
- Bevist over en kvart million gange
TUNAP Dieselpartikelfilterrensning
microflex® 931 og 932
Rengøringssættet til dieselpartikelfiltre (DPF) består af en ikke brændbar og metalfri rengøringsvæske og en skyllevæske. Processen er udviklet og patenteret af TUNAP og fungerer uden tidskrævende fjernelse af DPF.
- Rengøring uden at adskille partikelfilteret
- Ikke-brændbar
- Neutral aske- og metalfri formel
- Fordampning uden rester
- Materialekompatibilitet
Vores topprodukter inden for rengøring af dieselpartikelfilter:
Diesel Particulate Filter Cleaning (DPF) i videoen
DPF Sammenligning
Innovativ partikelfilterrensning fra TUNAP
Sammenlign de forskellige procedurer. Udveksling eller køb af et nyt partikelfilter, fjernelse af partikelfilteret med forsendelse til rengøring og den patenterede TUNAP-partikelfilterrensning, når den er installeret:
Vi Lover
Spørgsmål og svar om rengøring af partikelfilter
HVORFOR STOPPER PARTIKELFILTRE TIL?
Der er forskellige ting, der kan føre til et tilstoppet partikelfilter. De mest almindelige er:
- Tilsodede/snavsede injektorer
- Snavset EGR-system
- Svingende brændstofkvalitet
- Ugunstig kørselsprofil: Det køres ikke længere ture og dermed bliver en filterregenereringsproces ikke indledt.
HVILKE DPF-RENSNINGSMETODER FINDES DER?
- Rensning af partikelfilteret i monteret tilstand (TUNAP)
- Rensning af dieselpartikelfilteret i afmonteret tilstand
HVOR LÆNGE HOLDER RENSNINGEN AF PARTIKELFILTERET?
Når filteret er renset ifølge instruktionerne med TUNAPs partikelfilterrense sættet kan det, i forhold til belastningstilstand (sod / aske), sammenlignes med et nyt partikelfilter. For at sikre en lang levetid for partikelfilteret, skal årsagen til blokeringen findes og fjernes, da der ellers er risiko for en fornyet blokering.
KAN TUNAPS FLYDENDE RENSE PRODUKT TIL PARTIKELFILTRE BRÆNDE?
TUNAPs flydende rense produkt til partikelfiltre er ikke brændbart.
ER DER BEVIS FOR EFFEKTIVITETEN AF TUNAPS RENS TIL DIESELPARTIKELFILTRE?
Effektiviteten af TUNAPs renseprocedure for partikelfiltre er bekræftet og anbefales af VERT® Assosiation.
HVORNÅR SKAL JEG SKIFTE PARTIKELFILTERET?
Generelt er en udskiftning af partikelfilteret kun nødvendig, når der er defekte komponenter. Ved filtre, der er tilstoppet med sod eller aske, er en filterrengøring tilstrækkelig.
HVAD HAR RENSNINGEN AF PARTIKELFILTERET MED SCR OG NSC KATS AT GØRE?
Dybest set har SCR eller NSC Kat intet med rensningen af partikelfiltre at gøre. Disse komponenter er indbygget i nyere køretøjer (hovedsagelig EURO 6), for at reducere nitrogenoxidemissioner (NOx). Herved kommer de ved rensning af partikelfilteret kun i kontakt med TUNAPs rense produkt, når det føres væk.
HVORDAN KAN JEG FORHINDRE, AT PARTIKELFILTERET TILSTOPPER IGEN?
For at undgå fornyet tilstopning af partikelfilteret, er det vigtigt at fjerne årsagerne til blokeringen:
- microflex 989 Injektor Direkte-rens - til rensning af snavsede injektorer
- 984 Injektor Direkte-Beskyttelse - forebyggelse til at reducering af fornyet tilsmudsning i injektorer
- microflex 925/926 EGR Systemrengøring
- 184 Partikelfilter systemaktivt stof - til forbedring af regenereringen af partikelfilteret ved kørselsprofiler med korte strækninger
ER TUNAPS RENSE PRODUKT TIL PARTIKELFILTER MILJØVENLIGT?
Ved anvendelse af TUNAPs rens til partikelfiltre løsnes sodaflejringer fra partikelfilteret og de brændes derefter til CO2 under en normal regenerering af partikelfilteret. Der opstår ingen yderligere belastning for miljøet. Derudover undgår vi miljøskader forårsaget af produktionen af et nyt partikelfilter. For eksempel ved råvareudvindingen, såvel som ved den enorme mængde energi, der skal bruges ved produktionen af en ny del.