Mekaniker under en løftet bil, der bruger en koppistol med slange og sonde til rengøring af et dieselpartikelfilter

DPF-rengøring i stedet for udskiftning

Bevist effektivitet og sikkerhed

Ingen dyr fjernelse

Testet mere end 1.000.000 gange med succes

Patenteret DPF-rengøringsteknologi

Et overbelastet dieselpartikelfilter er dyrt.

Udskiftning koster mange penge. Et nyt DPF kan koste mellem 1.000 € og 6.000 €. Udskiftning indebærer også et længere værkstedsbesøg, plus muligvis et dyrt erstatningskøretøj.

TUNAP-løsningen: Rengøring i stedet for udskiftning

  • Giver kundetilfredshed
  • DPF er hurtigt på arbejde igen
  • DPF-rengøring kræver ikke dyr fjernelse
  • Vores løsning er teknisk godkendt af førende producenter
  • Enorme omkostningsbesparelser
  • Forebyggende foranstaltninger, der holder dine kunder mobile på lang sigt
  • Bevist over en kvart million gange
TUNAP Cup-sprøjtepistol med slange og sonde sammen med to flasker rengøringsvæske

TUNAP Dieselpartikelfilterrensning

microflex® 931 og 932

Rengøringssættet til dieselpartikelfiltre (DPF) består af en ikke brændbar og metalfri rengøringsvæske og en skyllevæske. Processen er udviklet og patenteret af TUNAP og fungerer uden tidskrævende fjernelse af DPF.

  • Rengøring uden at adskille partikelfilteret
  • Ikke-brændbar
  • Neutral aske- og metalfri formel
  • Fordampning uden rester
  • Materialekompatibilitet

Vores topprodukter inden for rengøring af dieselpartikelfilter:

microflex® 931 partikelfilterrens
microflex® 932 skyllekoncentrat

Diesel Particulate Filter Cleaning (DPF) i videoen

DPF Sammenligning

Før
Den elektroniske indikator lyser, køretøjet har ikke mere kraft og et ekstremt højt brændstofforbrug? Dieselpartikelfilteret har kun en begrænset kapacitet til at lagre partikler. Fra en vis mængde sod skal sodpartiklerne brændes til C02 og aske i en regenereringsproces. Forskellige årsager kan medføre, at regenereringsprocessen ikke starter, og som følge heraf bliver DPF tilstoppet med sodpartikler.
Rensning
Fjern trykføleren eller tag filteret ud af udstødningsrøret og sæt sprøjtesonden ind i åbningen med sprøjteretningen mod partikelfilteret. Skyl partikelfiltret igennem efter rengøring ved hjælp af skyllekoncentrat. Monter tryksensoren igen eller monter filteret på udstødningsrøret og lad motoren arbejde med varierende hastigheder i ca. 15 minutter. Til sidst skal du udføre en testkørsel på mindst 30 minutter, og starte filterregenerationen manuelt ved hjælp af testeren, hvis det er nødvendigt.
Efter
TUNAP er den første producent, der har udviklet et patenteret partikelfilterrensningssystem, med hvilket tilstoppede partikelfiltre kan rengøres i en installeret tilstand, hurtigt, simpelt og betydeligt mere økonomisk end at udskifte dem.

Innovativ partikelfilterrensning fra TUNAP

Sammenlign de forskellige procedurer. Udveksling eller køb af et nyt partikelfilter, fjernelse af partikelfilteret med forsendelse til rengøring og den patenterede TUNAP-partikelfilterrensning, når den er installeret:

Udskiftning

Udskiftning


 

Proces:
Bestil nye partikelfiltre
Vent på levering
Afmonter snavsede partikelfiltre
Monter nye partikelfiltre
Eventuelt: Lej reservekøretøj

Varighed:
Flere dage

Resultat:
Et snavset DPF udskiftes med en dyr ny komponent

TUNAP

TUNAP


 

Proces:
Certificeret rensningsteknologi
DPF-rengøring uden afmontering

Varighed:
~ 2 timer

Resultat:
Testet af VERT
Testet af TÜV
Over 1.000.000 rensninger af partikelfiltre

Standard

Standard


 

Proces:
Snavsede filtre afmonteres
Sendes til rengøringsfirma
Rengøring af det afmonterede filter produkter
Filtre returneres
Filtre monteres igen

Varighed:
Variabel

Resultat:
Øget tidsforbrug ved afmontering
Ekstraomkostninger

Vi Lover

TILFREDSE KUNDER
Tilfredese Kunder
Omkostningsoptimering, ingen lange driftsstop på køretøjer, VERT- og TÜV-testet med henblik på effektivitet, henholdsvis materialekompatibilitet! Med disse punkter bidrager TUNAPs Rense produkt til dieselpartikelfiltre til kundetilfredsheden i dit værksted.
INGEN DYR AFMONTERING
Ingen dyr afmontering
TUNAP DPF-rensning finder sted ved hjælp af temperatursensorindgangen. Med særlige sonder og ved hjælp af udstødningsgastrykket skylles tilstoppede partikelfiltre rene. Sodaflejringer i partikelfilteret fjernes således grundigt uden afmontering.
OVER 1.000.000 RENSNINGER AF PARTIKELFILTRE
Over 1.000.000 rensninger af partikelfiltre
Med innovative og pålidelige selvudviklede produkter fra vores egen produktion, samt en international direkte sælgende organisation, er TUNAP en succesrig og uundværlig partner for industrien. Mere end 30.000 værksteder bruger TUNAPs produkter og systemer.
AFPRØVET EFFEKT (VERT)
Afprøvet effekt (VERT)
VERT® Association (Verification Emission Reduction Technologies (verifikation af emissionsreduktionsteknologier) er en prganisation, som har til opgave at identificere og fremme de bedste tilgængelige teknologier til emissionskontrol og -reduktion. Medlemmer af foreningen VERT® organisationen er internationale automobil- og komponentproducenter samt producenter af efterbehandlingssystemer til udstødningsgas.
PATENTERET TEKNOLOGI
Patenteret Teknologi
TUNAP inspirerer gennem innovativ udvikling og systemløsninger indenfor kemi. Som teknologisk førende på markedet indenfor automobilprodukter kan TUNAP tilbyde både udvikling, produktion og salg.
AFPRØVET MATERIALEKOMPATIBILITET (TÜV)
Afprøvet materialekompatibilitet (TÜV)
Kemien i TUNAPs Rensnings produkt til partikelfilter angriber ikke komponenterne i udstødningssystemet. Dette er afprøvet og bekræftet af TÜV Thüringen. Mekanisk beskadigelse af partikelfilteret er ikke mulig, når det anvendes korrekt. Også komponenter fra SCR eller NSC Kats (som primært anvendes i EURO 6 køretøjer) påvirkes ikke.
Forebyggelse
Forebyggelse
Micrologic® PREMIUM 184 er en aktiv ingrediens til partikelfilter-system til at sænke sodens brændende temperatur i partikelfiltret. Det forlænger regenereringsintervaller selv under ugunstige kørselsforhold og er velegnet til alle dieselmotorer med et standard- eller eftermonteret dieselpartikelfilter (bortset fra køretøjer med deres eget additivsystem).
Bekæmpelse af årsager
Bekæmpelse af årsager
Den innovative XFoam-teknologi fra microflex® 926 fjerner stædigt snavs i ind- og udstødningssystemet ekstremt hurtigt. microflex® 984 beskytter injektorer mod brændstofrelaterede aflejringer, når de bruges regelmæssigt. microflex® 989 frigør injektorer fra brændstofrelaterede aflejringer såsom koks og harpiks.

Spørgsmål og svar om rengøring af partikelfilter

HVORFOR STOPPER PARTIKELFILTRE TIL?

Der er forskellige ting, der kan føre til et tilstoppet partikelfilter. De mest almindelige er:

  • Tilsodede/snavsede injektorer
  • Snavset EGR-system
  • Svingende brændstofkvalitet
  • Ugunstig kørselsprofil: Det køres ikke længere ture og dermed bliver en filterregenereringsproces ikke indledt.

HVILKE DPF-RENSNINGSMETODER FINDES DER?

  • Rensning af partikelfilteret i monteret tilstand (TUNAP)
  • Rensning af dieselpartikelfilteret i afmonteret tilstand

HVOR LÆNGE HOLDER RENSNINGEN AF PARTIKELFILTERET?

Når filteret er renset ifølge instruktionerne med TUNAPs partikelfilterrense sættet kan det, i forhold til belastningstilstand (sod / aske), sammenlignes med et nyt partikelfilter. For at sikre en lang levetid for partikelfilteret, skal årsagen til blokeringen findes og fjernes, da der ellers er risiko for en fornyet blokering.

KAN TUNAPS FLYDENDE RENSE PRODUKT TIL PARTIKELFILTRE BRÆNDE?

TUNAPs flydende rense produkt til partikelfiltre er ikke brændbart.

ER DER BEVIS FOR EFFEKTIVITETEN AF TUNAPS RENS TIL DIESELPARTIKELFILTRE?

Effektiviteten af TUNAPs renseprocedure for partikelfiltre er bekræftet og anbefales af VERT® Assosiation.

HVORNÅR SKAL JEG SKIFTE PARTIKELFILTERET?

Generelt er en udskiftning af partikelfilteret kun nødvendig, når der er defekte komponenter. Ved filtre, der er tilstoppet med sod eller aske, er en filterrengøring tilstrækkelig.

HVAD HAR RENSNINGEN AF PARTIKELFILTERET MED SCR OG NSC KATS AT GØRE?

Dybest set har SCR eller NSC Kat intet med rensningen af partikelfiltre at gøre. Disse komponenter er indbygget i nyere køretøjer (hovedsagelig EURO 6), for at reducere nitrogenoxidemissioner (NOx). Herved kommer de ved rensning af partikelfilteret kun i kontakt med TUNAPs rense produkt, når det føres væk.

HVORDAN KAN JEG FORHINDRE, AT PARTIKELFILTERET TILSTOPPER IGEN?

For at undgå fornyet tilstopning af partikelfilteret, er det vigtigt at fjerne årsagerne til blokeringen:

  • microflex 989 Injektor Direkte-rens - til rensning af snavsede injektorer
  • 984 Injektor Direkte-Beskyttelse - forebyggelse til at reducering af fornyet tilsmudsning i injektorer
  • microflex 925/926 EGR Systemrengøring
  • 184 Partikelfilter systemaktivt stof - til forbedring af regenereringen af partikelfilteret ved kørselsprofiler med korte strækninger

ER TUNAPS RENSE PRODUKT TIL PARTIKELFILTER MILJØVENLIGT?

Ved anvendelse af TUNAPs rens til partikelfiltre løsnes sodaflejringer fra partikelfilteret og de brændes derefter til CO2 under en normal regenerering af partikelfilteret. Der opstår ingen yderligere belastning for miljøet. Derudover undgår vi miljøskader forårsaget af produktionen af et nyt partikelfilter. For eksempel ved råvareudvindingen, såvel som ved den enorme mængde energi, der skal bruges ved produktionen af en ny del.