Mekaniker under en løftet bil, der bruger en koppistol med slange og sonde til rengøring af et dieselpartikelfilter

DPF-rengøring i stedet for udskiftning

Bevist effektivitet og sikkerhed

Ingen dyr fjernelse

Testet mere end 250.000 gange med succes

Patenteret DPF-rengøringsteknologi

Et overbelastet dieselpartikelfilter er dyrt.

Udskiftning koster mange penge. Et nyt DPF kan koste mellem 1.000 € og 6.000 €. Udskiftning indebærer også et længere værkstedsbesøg, plus muligvis et dyrt erstatningskøretøj.

TUNAP-løsningen: Rengøring i stedet for udskiftning

  • Giver kundetilfredshed
  • DPF er hurtigt på arbejde igen
  • DPF-rengøring kræver ikke dyr fjernelse
  • Vores løsning er teknisk godkendt af førende producenter
  • Enorme omkostningsbesparelser
  • Forebyggende foranstaltninger, der holder dine kunder mobile på lang sigt
  • Bevist over en kvart million gange
TUNAP Cup-sprøjtepistol med slange og sonde sammen med to flasker rengøringsvæske

TUNAP Dieselpartikelfilterrensning

microflex® 931 og 932

Rengøringssættet til dieselpartikelfiltre (DPF) består af en ikke brændbar og metalfri rengøringsvæske og en skyllevæske. Processen er udviklet og patenteret af TUNAP og fungerer uden tidskrævende fjernelse af DPF.

  • Rengøring uden at adskille partikelfilteret
  • Ikke-brændbar
  • Neutral aske- og metalfri formel
  • Fordampning uden rester
  • Materialekompatibilitet

DPF Sammenligning

Før

Den elektroniske indikator lyser, køretøjet har ikke mere kraft og et ekstremt højt brændstofforbrug? Dieselpartikelfilteret har kun en begrænset kapacitet til at lagre partikler. Fra en vis mængde sod skal sodpartiklerne brændes til C02 og aske i en regenereringsproces. Forskellige årsager kan medføre, at regenereringsprocessen ikke starter, og som følge heraf bliver DPF tilstoppet med sodpartikler.

Rensning

Fjern trykføleren eller tag filteret ud af udstødningsrøret og sæt sprøjtesonden ind i åbningen med sprøjteretningen mod partikelfilteret. Skyl partikelfiltret igennem efter rengøring ved hjælp af skyllekoncentrat. Monter tryksensoren igen eller monter filteret på udstødningsrøret og lad motoren arbejde med varierende hastigheder i ca. 15 minutter. Til sidst skal du udføre en testkørsel på mindst 30 minutter, og starte filterregenerationen manuelt ved hjælp af testeren, hvis det er nødvendigt.

Efter

TUNAP er den første producent, der har udviklet et patenteret partikelfilterrensningssystem, med hvilket tilstoppede partikelfiltre kan rengøres i en installeret tilstand, hurtigt, simpelt og betydeligt mere økonomisk end at udskifte dem.
Til Toppen
For at sikre den bedst mulige service, bruger vi Cookies. Ved at bruge vores services accepterer du vores fortrolighedspolitik Fortrolighedspolitik . Luk